arrow_drop_up arrow_drop_down

Mindful Yoga in een knusse studio in Valkenswaard

In de huidige maatschappij zijn al onze voelsprieten steeds naar buiten en op anderen gericht.
Yoga brengt je weer terug bij jezelf

Yogavormen

(Milde)Yoga

is een combinatie van diverse yogavormen (vinyasa yoga, hatha yoga, yin yoga, gentle somatic yoga). Deze les bestaat uit een beginmeditatie, een ademhalingsoefening, zonnegroeten, diverse yogahoudingen en een eindontspanning


Vinyasa Yoga

is een actieve vorm van yoga waarbij de houdingen, op het ritme van de ademhaling, in elkaar overvloeien


Hatha Yoga

is wat ook wel de "gewone" yoga wordt genoemd. Een vorm van yoga waarbij we de houdingen langer aanhouden dan bij Vinyasa Yoga, maar korter dan bij Yin Yoga


Yin Yoga

is een vorm van yoga die de bindweefsels (en daarmee de gewrichten) van het lichaam stretcht, stimuleert en versterkt. Daarnaast stimuleert deze vorm van yoga de energiedoorstroming in de meridianen en is zeer meditatief. Het grootste verschil ten opzichte van "gewone" yoga is dat deze vorm van yoga vooral bestaat uit zittende en liggende houdingen die lange tijd worden vastgehouden met de spieren ontspannen, hierdoor gaat de belasting van de houdingen naar de bindweefsels en gewrichten waardoor deze sterker worden


Gentle Somatic Yoga

omvat langzame, bewuste bewegingen die het lichamelijke bewustzijn versterken. Dit stelt de beoefenaar in staat om zichzelf te corrigeren en aanhoudende, op stress gebaseerde, patronen permanent van binnenuit het lichaam (Soma) los te laten.
De herstellende flows zijn ideaal om pijn, stijfheid en onbalans in de houding te corrigeren door middel van herstel van de verbinding tussen lichaam en geest.


Stoelyoga

is een vorm van yoga die wordt uitgevoerd op een stoel. Hierdoor is deze vorm van yoga ideaal voor mensen die minder mobiel zijn, maar bijvoorbeeld ook om te doen op je werk achter je bureau als je even behoefte hebt aan wat beweging


Yoga Pilates

is een combinatie van yogahoudingen met Pilates oefeningen. Pilates is een training waarbij houding, stabiliteit, coördinatie, ademhaling en focus op lichaam en geest het uitgangspunt is. Het is een effectieve manier om je spiergroepen te versterken. In combinatie met yogahoudingen ideaal om je lichaam sterk en soepel te maken en te houden. Het voornaamste doel bij Pilates is om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core/kern) op te bouwen. Een sterke kern geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures.

YogaStar gebruikt cookies